Fizjonomika była stosowana w literaturze i malarstwie jako ważny środek służący do charakteryzowania postaci. Z tego narzędzia w największym zakresie na krajowym gruncie korzystała Eliza Orzeszkowa, która udowodniła, że jest prekursorką i wyborną polską portrecistką fizjonomiczną. Skoro jednak fizjonomika łączy pisarzy i malarzy, to warto było pokazać integrację sztuk w szczególny sposób: sprawdzić, jak literackie portrety fizjonomiczne Orzeszkowej czytają i interpretują artyści. Tego zadania podjął się Tomasz Wełna - grafik, projektant i artysta, który obrazy pisarki przełożył na język malarsko-plastyczny.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 351-357. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Twarz rzeźbią emocje : o sztuce czytania z twarzy "O sztuce czytania z twarzy " Tyt. oryg.: "In Gesichtern lesen : Menschenkenntnis auf den ersten Blick,". "O sztuce czytania z twarzy "